22
اکتبر

مسیر اصلی واقعیت مجازی و افزوده به کجاست؟

 

همانطور که قبلا صحبت کردیم، دستگاههای AR / VR متعددی در بازار وجود دارد ، از جمله هدست، تبلت، گوشی هوشمند، تجهیزات پوشیدنی و کنسولها . هر دستگاه سطح متفاوتی از تجربه را در طیف واقعیت فراهم می کند، اما محدودیت های خاصی نیز دارد.

آینده دستگاه های ما چیست؟ چگونه می توان آنها را با واقعیت تقویت شده و مجازی تکامل داد؟ چه می شد اگر ما می توانستیم از طریق صفحه نمایش هایی که هر روز ما را احاطه کرده اند واقعیت مجازی را تجربه کنیم؟

بنظر می رسد فن آوری های واقعیت افزوده و مجازی، در آینده به دو صورت شکل می گیرند: سیستم های وابسته و واحدهای جداگانه. سیستم های وابسته  شامل یک واحد یا تجهیزات پوشیدنی بر روی سر، همراه با یک سیم متصل به پردازنده هستند. واحد های جداگانه تمام سیستم ها را (از نمایشگر تا پردازشگر) درون یک واحد اداره می کنند و به صورت تجهیزات پوشیدنی در دسترس خواهند بود.

ما در حال حاضر شاهد علائم اولیه این روند هستیم زیرا تولید کنندگان ترکیبی از واحدهای جداگانه و منسجم را انتخاب می کنند. اگر چه برخی از واحدهای مستقل در حال حاضر در دسترس اند ولی این دستگاه ها پیچیده تر و به سختی قابل پیاده سازی هستند.

امروزه ما در حال تعامل با ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی هستیم. هیچ یک از سیستم های موجود به کاربران تجربه کامل، بدون محدودیت و همه جانبه را نمی دهد. اکثر سیستم ها فاقد میدان دید طبیعی وسیع (FOV)، رزولوشن صفحه نمایش محدود، روشنایی کم، عمر باتری کم و عدم قابلیت سنجش سه بعدی هستند. سه تا پنج سال دیگر زمان خواهد برد تا برنامه های AR / VR  را درست و بدون محدودیت تجربه کنیم.

دستگاه های AR / VR در آینده تجارب شخصی، در دسترس و به خوبی طراحی شده را ارائه خواهند داد. همانطور که این موارد را حفظ می کنند،  تغییر پلت فرم نیز قریب الوقوع است. به نظر می رسد ، در سه سال آینده ما شاهد عینک واقعیت افزوده جدید با قابلیت LTE خواهیم بود که جایگزین گوشی هوشمند خواهد شد. با قابلیت های جدید و همه جانبه AR، عامل شکل ظاهری از لوازم الکترونیکی مورد علاقه ما تغییر خواهد کرد و ما هرگز به عقب نگاه نخواهیم کرد.